Zakres zadań

Liczba odwiedzających: 8143

Do zadań Wydziału należy w szczególności:



1. W zakresie administracji architektoniczno-budowlanej:


  • sprawowanie nadzoru i kontroli nad przestrzeganiem przepisów prawa budowlanego;

  • przygotowywanie projektów decyzji administracyjnych i innych pism w sprawach określonych ustawą z dnia 7 lipca 1994 roku - Prawo budowlane oraz przepisami szczególnymi;

  • sprawowanie kontroli posiadania przez osoby wykonujące samodzielne funkcje techniczne w budownictwie uprawnień do pełnienia tych funkcji;

  • dokonywanie czynności kontrolnych przy wykonywaniu obowiązków określonych przepisami prawa budowlanego;

  • opiniowanie i uzgadnianie spraw z zakresu planowania i zagospodarowania przestrzennego dot. administracji architektoniczno-budowlanej;

  • uczestniczenie, na wezwanie organów nadzoru budowlanego, w czynnościach inspekcyjnych i kontrolnych oraz udostępnianie wszelkich dokumentów i informacji związanych z tymi czynnościami;

  • wydawanie zezwoleń na realizację inwestycji drogowych jako organ administracji architektoniczno-budowlanej w porozumieniu z wydziałem geodezji i kartografii oraz wydziałem gospodarki nieruchomościami.


 

2. W zakresie czynności rejestracyjnych, sprawozdanych i materialno-technicznych



  • prowadzenie rejestru wniosków o pozwolenie na budowę i decyzji o pozwoleniu na budowę i innych rejestrów wymaganych przepisami szczególnymi oraz bezzwłoczne przekazywanie właściwym organom kopii decyzji, postanowień i zgłoszeń wynikających z przepisów prawa budowlanego;

  • sporządzanie sprawozdań statystycznych;

  • przechowywanie dokumentów związanych z realizacją zadań wydziału;

  • obsługa materialno-techniczna i organizacyjna pracowników wydziału;

  • obsługa korespondencji wychodzącej i przychodzącej do wydziału.


 


3. W zakresie zarządzania ruchem na drogach publicznych



  • wydawanie zezwoleń na przejazd pojazdów nienormatywnych;

  • wydawanie zezwoleń na zawody sportowe, rajdy, wyścigi zgromadzenia i inne imprezy, które powodują utrudnienia w ruchu;

  • zarządzanie ruchem na drogach powiatowych i gminnych;

  • koordynowanie działań pomiędzy Zarządem Dróg Powiatowych a organami Powiatu w zakresie realizacji zadań dotyczących zarządzenia ruchem na drogach powiatowych, przejazdów pojazdów nienormatywnych oraz wydawania zezwoleń na zawody sportowe ,rajdy, wyścigi, zgromadzenia i inne imprezy, które powodują utrudnienia w ruchu lub wymagają korzystania z dróg w sposób szczególny.