Powiatomat w Powiecie Otwockim

Data: 31.10.2025 r., godz. 13.03    309
Przed budynkiem Starostwa Powiatowego w Otwocku przy ul. Górnej 13 stanął Powiatomat – samoobsługowe urządzenie umożliwiające całodobowy odbiór dokumentów urzędowych. Od teraz, mieszkańcy mogą odebrać swoje dokumenty szybko, wygodnie i o dowolnej porze!

Urządzenie zawierające 93 skrytki znajduje się przed budynkiem Starostwa Powiatowego w Otwocku przy ul. Górnej 13 i jest dostępne 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu. Dzięki Powiatomatowi mieszkańcy mogą w prosty sposób odebrać przygotowane dokumenty bez konieczności wizyty w urzędzie i niezależnie od jego godzin pracy. 


Jakie dokumenty można odebrać?



  •  dowód rejestracyjny,

  • "trzecia” tablica rejestracyjna,

  • wypisy i wyrysy z ewidencji gruntów,

  • mapy ewidencyjne,

  • inne dokumenty zasobu geodezyjnego.


Jak działa Powiatomat? 



  1. Przy składaniu wniosku o powyższe dokumenty, należy wybrać opcję „odbiór w Powiatomacie”. 

  2. Kiedy dokument będzie gotowy do odbioru, otrzymasz SMS z kodem PIN.

  3. Przy urządzeniu należy wprowadzić numer telefonu oraz kod PIN z SMSa.

  4. Skrytka otworzy się automatycznie i można odebrać dokument.


Dokument czeka w skrytce 48 godzin od załadowania. Po tym czasie wraca do teczki sprawy i można go odebrać w tradycyjny sposób w urzędzie. 


Powiat Otwocki konsekwentnie stawia na cyfryzację i rozwój nowoczesnych usług dla mieszkańców. Instalacja powiatomatu to kolejny krok w kierunku wdrażania innowacyjnych technologii, które ułatwiają kontakt z urzędem i podnoszą komfort obsługi.


Zachęcamy do korzystania z Powiatomatu.